Sunday 13 October 2013

Kisah saya dengan Produk Shaklee dan Kenali Saya

Pertama kali saya try produk Shaklee sejak saya berumur 9 tahun (1999). Pada masa itu, Mak Cik saya- "Master Florence" recommend saya Vita-Lea Chewable. Saya masih ingat lagi Vita-Lea chewable terdapat 3 corak ialah bintang, matahari dan bulan. Corak tersebut yang menarik selalu membuka selera saya untuk mengambil supplemen tersebut.

Vita-Lea Chewable Dahulu : (1999)

Vita-Lea Chewable Sekarang : (2013)



Dulu terdapat supplemen iron plus C khas untuk anemia. Tapi, sekarang sudah menaik taraf sebagai Vita-Lea + Iron formula.

Iron Plus C :

Sehingga sekarang, saya sudah mengambil supplemen Shaklee : "Vita-Lea dan Vitamin C 500 mg sustained release"  selama 14 tahun. Dalam 14 tahun ini, saya menampak banyak perubahan dalam produk Shaklee dan permintaan di pasaran. Sepanjang tahun ini, produk baru telah diperkenalkan seperti Vivix, Advanced Joint Health, CoQ Health, DTX dan sebagainya. Selain itu, formula produk juga dinaik taraf dari semasa ke semasa contohnya, Beta Carotene ke "Carotomax", Calcium-Magnesium ke "Ostematrix", Vita-Shape ke "Cinch" dan lain-lain lagi. 

Percaya tak, Herb-Lax merupakan produk yang paling tak laris pada masa 1999-2003. Banyak stock Herb-Lax tiada dapat dijual sehingga mencapai tarikh luput. Tetapi, sekarang Herb-Lax menjadi produk yang paling laris sehingga tiada stock. Kenapa Shaklee tiada laris pada lalu? Pelbagai syarikat MLM ditubuh pada masa tersebut dan banyak konsumer keliru untuk memilih produk. Pada masa tersebut, internet pun tiada begitu canggih- Tiada Google Search.

Tidak dapat dinafikan bahawa pelbagai syarikat MLM sangat popular pada masa permulaan selalu mengesyorkan produk mereka sangat "BEST" untuk mendapat kepercayaan konsumer. Akhirnya syarikat tersebut gulung tikar selepas beberapa tahun.
Oleh itu, saya ambil supplemen Shaklee sahaja dan tidak mengesyorkan kepada sesiapa sahaja kerana saya tiada ada keyakinan produk MLM sepanjang masa itu. 
Sepanjang masa ini, Shaklee memang banyak berubah dan semakin ramai orang percaya dengan produk Shaklee. 

Sekarang, prestasi syarikat Shaklee tetap sentiasa meningkat dan berjaya memasuki pasaran ke Indonesia, China, India. Oleh itu, Syarikat Shaklee merupakan business MLM yang patut menjadi pilihan kita. 

Kisah benar :Saya sudah ambil produk Shaklee sepanjang 14 tahun dan saya melihat perkembangan Syarikat Shaklee semakin meningkat sepanjang masa ini. Oleh itu, saya memgs, kesempatan ini daftar menjadi pengedar Shaklee selepas tamat pengajian saya di USM kerana Shaklee memang merupakan Syarikat yang boleh dipercayai. MARILAH  PAKAT BERSAMA menjadi  pengedar Shaklee, Jangan tunggu lagi , MEMANG PELUANG YG BAGUS !

Gambar Konvokesyen di USM






No comments:

Post a Comment