Friday 18 October 2013

Vitamin C 500mg sustained release

MANAFAAT VITAMIN C

  1. Menguatkan dinding salur darah
  2. Membantu mengurangkan kadar kadar kolestrol dalam darah
  3. mempertingkatkan sistem pertahanan badan
  4. menolong pembentukan tisu gentian
  5. membaiki parut pada kulit
  6. menjadikan kulit lebih cerah
  7. menghilangkan jerawat dan pigmentasi
  8.  melambatkan proses penuaan
Vitamin C banyak memberi manfaat kepada badan kita. Ia menghalang penyakit seperti skurvi, mengurangkan risiko penyakit jantung, ia memberi manfaat kepada orang yang mempunyai anemia dan kekurangan zat besi. Tetapi mungkin salah satu fungsi yang paling penting ialah peranannya dalam penghasilan kolagen.

Kolagen adalah protein yang berfungsi seperti gam untuk mengikat sel-sel bersama-sama. Ia adalah yang paling banyak di dalam tisu penghubung kami. Kolagen yang terdapat dalam tisu penghubung kulit, gigi, tulang, organ-organ, dan tulang rawan. Kolagen boleh disimpan dalam firma kulit kita dan melindungi dari kedutan.

Peranan vitamin C dalam pengeluaran kolagen untuk berinteraksi dengan asid amino dalam sel-sel kolagen. Ia menambah hidrogen dan oksigen kepada asid amino, supaya mereka boleh memainkan peranan mereka dalam pengeluaran kolagen. Jika anda tidak mendapat jumlah yang betul vitamin C, pengeluaran kolagen akan perlahan.

Testimoni diri sendiri dengan Vitamin C- 500mg sustained release

Sejak saya mengambil vitamin C 500mg sustained release, antibiotik dan panadol bukan lagi pilihan saya. Sebelum itu, saya selalu jumpa doktor dan mengambil pil antibiotik semasa demam, batuk, sakit tekak. 


Tetapi, selalu ambil ubat antibiotik bukan penyelesaian yang paling baik kerana antibiotik terdapat kesan sampingan seperti memberi beban kepada hati (liver), ginjal ataupun organ lain. 



Sebenarnya, antibiotik hanya digunakan dalam keadaan yang terpaksa apabila sistem imun badan tidak mampu mengatasi penyakit yang serius. Tetapi, klinik tetap akan memberi kita antibiotik selepas diagnosis.


Untuk meningkat imun badan secara semula jadi, Vitamin A, C , E dan zinc ialah pilihan yang baik. 

Cara makan Vitamin C 500mg untuk mengatasi demam

- Ambil 3 biji Vitamin C 500mg setiap 5 jam
- Tidur untuk meningkat sistem imun. (mendapat rehat yang cukup)
- makan bubur/roti (jangan ambil nasi kerana nasi lebih susah dihadam)
- minum lebih banyak air

 *boleh tambah dengan garlic complex & zinc untuk meningkat sistem imum

Shaklee Vitamin C 500mg sustained release memang boleh memberi anda testimoni yang penuh dengan keajaiban. ♥♥♥♥Cubalah sekarang ♥♥♥♥
Spread out our love and care your home , family , planet~!! <3 


Boleh contact/whatapp untuk order Vitamin C atau melalui FACEBOOK.

No comments:

Post a Comment