Tuesday 6 August 2013

SHAKLEE Immune Booster Set



Nutriferon
NutriferonTM  dibuat daripada biji labu, benih plantago, kuntuman bunga Japanese Honeysuckle dan bunga safflower. Nutriferon dapat meningkatkan tahap Interferon dalam badan manusia.


Apa itu Interferon
Interferon memainkan peranan penting dalam pertahanan terhadap infeksi virus. Interferon juga dijadikan sebagai barisan hadapan dalam sistem pertahanan badan. Mereka adalah sebahagian daripada sistem imun tidak spesifik (boleh bertindak dengen lebih pantas dibanding dengan sistem imun) dan diaktifkan pada peringkat awal jangkitan virus. Tetapi, bagi sistem imun tertentu memerlukan masa untuk bertindak balas atas pembebasan enzim pertahanan.


Zinc Complex
Zink merupakan mineral penting yang diperlukan untuk mengekalkan kesihatan kita. Ia diperlukan untuk mengaktifkan sistem pertahanan badan (imunisasi). Ia juga memainkan peranan dalam pembahagian sel, pertumbuhan sel, penyembuhan luka, dan pecahan molekul karbohidrat.

Maklumat terkini dari kajian pakar makanan tambahan zink menunjukkan bahawa:


  • mengambil zink sekurang-kurangnya 5 bulan dalam pemakanan harian, zink boleh mengurangkan risiko seperti selesema, demam.
  • Mengambil zink supplemen dalam tempoh 24 jam selepas demam, demam akan sembuh dengan lebih cepat.

Vitamin C
Vitamin C adalah vitamin larut air yang diperlukan untuk proses tumbesaran. Vitamin C juga diperlukan untuk pertumbuhan dan pembaiki tisu di semua bahagian badan anda.

 Ia digunakan untuk:
  1. Membentuk protein penting yang digunakan untuk membuat kulit, tendon, ligamen, dan saluran darah
  2. Menyembuhkan luka dan bentuk tisu parut
  3. Membaiki dan mengekalkan kekuatan tulang, dan gigi


Vitamin C adalah salah satu daripada banyak antioksidan. Antioksidan adalah nutrien yang menghalang  kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas.

Anda akan diserang oleh radikal bebas apabila anda terdedah kepada asap rokok atau radiasi. Pembentukan radikal bebas dari masa ke masa adalah bertanggungjawab untuk proses penuaan.
Radikal bebas boleh memainkan peranan dalam kanser, penyakit jantung, dan keadaan seperti artritis.

Badan kita tidak mampu untuk membuat vitamin C sendiri dan tidak boleh menyimpan vitamin C. Oleh itu, vitamin C amat diperlukan dalam diet harian anda.


Pada hari ini, pil antibiotik, penicillin (penadol) dan pil ubat lain bukan lagi pilihan utama kita. Kalau bergantung pil tersebut dalam tempoh yang panjang akan merosakkan buah pinggang kita.

Mulai Sekarang, gunalah supplemen yang semula jadi untuk meningkat sistem imun anda dan mencegah penyakit.

No comments:

Post a Comment