Friday 15 February 2013

Collagen Powder


Shaklee : Collagen Powder

Artikel mengenai Shaklee Collagen Powder di dalam majalah i-Sihat


--------------------------

Semakin usia meningkat, kolagen di dalam badan semakin berkurangan.
Pengurangan kolagen inilah yang menyebabkan pembentukkan kedutan dan munculnya tanda-tanda  penuaan lain seperti :
  • Kulit berkedut, kering dan melayut.
  • Kuku rapuh dan tidak kukuh.
  • Rambut halus dan gugur.

Semua orang akan mengalami kemerosotan semulajadi ini.
Namun,ianya dapat di atasi dengan pengambilan supplement kolagen bagi menggantikkan kolagen yang hilang, serta memelihara kecantikkan kulit.

Mengapa kolagen tambahan sangat perlu?
  • Badan menghasilkan kolagen secara semulajadi. Bila usia kita mencecah 26 tahun ke atas, penghasilan kolagen mula berkurangan sehingga 15% setiap tahun.
  • Lebih kurang satu per tiga daripada keseluruhan protein dalam badan terdiri daripada kolagen, memberikan struktur kepada badan, melindungi dan menyokong tisu-tisu lembut serta menyambungkannya dengan tulang badan.
  • Kolagen digunakan untuk menghasilkan protein bagi membantu pertumbuhan ini serta mengaktifkan penjanaan semula sel badan baru.
  • Sehingga usia 45, badan kita dijangka kehilangan sebanyak 30 peratus daripada kolagen semula jadi.
  • Apabila kolagen dalam tisu lembut semakin berkurangan, ini mengakibatkan kesukaran pengangkutan toksin dari sel ke sistem limfa.
  • Pengurangan kolagen boleh mengganggu bahagian badan lain, terutamanya dalam penjanaan semula tisu-tisu lembut.

Mengapa SHAKLEE COLLEGEN POWDER dan apa bezanya dengan kolagen lain di pasaran?
  • Kerana SHAKLEE COLLEGEN POWDER merupakan supplement kolagen yang hebat mengandungi 4000mg proprietari RSS Collagen.
  • Kolagen kami bermolekul sangat ringan, kira-kira 1000 Daltom berbanding berat kolagen jenama lain yang kira-kira 300000 Dalton.Ini menyebabkan kolagen Shaklee jauh lebih mudah diserap ke dalam kulit dan memberi kesan yang jauh lebih baik.
  • Mempunyai 7 bahan utama tambahan lain iaitu Vitamin B, Vitamin C, Ekstrak biji benih Camellia japonica, Ekstrak Pfaffia dan Elastin dari kolagen ikan, di mana semua bahan ini digabungkan untuk menyokong kecantikkan anda dari dalam ke luar.

SHAKLEE COLLEGEN POWDER terbukti berkesan selepas 8 minggu pengambilan.
  • Kelembapan kulit - Meningkat 90%
  • Kekasaran dan kekeringan - Berkurang 75%
  • Penampilan keseluruhan - Meningkat 71%
  • Kelicinan dan kelembutan- Meningkat 69%
  • Make up yang dipakai tahan lebih lama - Meningkat 60%
  • Keanjalan,ketegangan dan elastisiti - Meningkat 55%
  • Ketebalan rambut - Meningkat 54%
  • Keserian, tona dan warna kulit - Meningkat 50%
  • Garis halus dan kedutan - Berkurang 18% 

Testimoni 1 :



Kulit kembali tegang, anjal & tampak muda jelita


Menarik betul tajuk di atas, tapi boleh ke dapat? Tentulah boleh dengan "SHAKLEE KOLAGEN POWDER" Mari kita lihat apakah sebenarnya kolagen ini dan mengapakah ianya penting untuk tubuh badan kita....


Apa itu Kolagen....
  • merupakan struktur protein yang berfungsi sebagai perekat dalam badan 
  • menyumbang 75% berat di dalam kulit yang sihat
  • tahap kolagen yang sihat dapat menyerlahkan rupa dan susuk tubuh sentiasa kelihatan muda
Tahukah anda kolagen membentuk 90% protein matriks tulang dan 2/3 tulang rawan artikular. Oleh itu kehilangan kolagen dalam tubuh mampu menjejaskan kesihatan tulang dan sendi yang mana ianya boleh menyebabkan tulang rapuh dan sendi kita mati...

Semakin bertambah usia, semakin berkuranganlah kolagen dalam tubuh. Apabila berkurangan kolagen ini maka terjadilah perubahan yang sangat-sangat dikhuatiri wanita iaitu :
  1. Kulit muka akan kering, kendur dr muka V ke muka U, pigmentasi, mudah mengelupas
  2. Kuku semakin rapuh dan tidak kukuh
  3. Rambut akan kusam, kering, bercabang, mudah gugur. lambat untuk tumbuh semula
  4. Payudara, bahagian punggung dan perut akan kelihatan kendur dan kurang anjal.
Untuk mengatasi kemerosotan ini, suppliment adalah amat penting bagi membantu memulihkan semula kolagen dalam tubuh. Pengambilan secara berterusan dapat menggantikan kolagen yang hilang dan mengembalikan kulit yang sihat, mengurangkan garis-garis halus dan kedutan, menguatkan kuku dan menyuburkan rambut.

Anda akan mendapati kesan-kesan yang mengagumkan selepas 8 minggu pengambilanya. Antaranya :

♥ Meningkatkan kelembapan kulit ~ 90%
♥ Mengurangkan kekasaran & kekeringan ~ 75%
♥ Meningkatkan dalam penampilan keseluruhan ~ 71%
♥ Meningkatkan kelembutan & kelicinan ~ 69%
♥ Meningkatkan pemakaian kekal mekap ~ 60%
♥ Meningkatkan keanjalan, ketegangan & elastisiti ~ 55%
♥ Meningkatkan ketebalan rambut ~ 54%
♥ Meningkatkan keserian, tona & warna kulit ~ 50%
♥ Mengurangkan garis-garis halus & kedut-kedutan


Halangi tanda awal penuaan dengan pengambilan Shaklee Kolagen Powder. Kehidupan yang hebat, rasa lebih muda dan kesihatan yang sempurna akan dapat dikecapi sekiranya tubuh anda diberikan bekalan kolagen yang mencukupi.

======================================================
from Diary Of Muhammad .... ^^

Collagen Powder Shaklee Selamat tak untuk Breastfeeding Mommy?

Soalan ni kerap di ajukan especially oleh breastfeeding mommy yang berminat nak cuba Collagen Powder Shaklee. Jawapan saya adalah berdasarkan jawapan Nutritionist Shaklee.Dia kabo kalau mak dan baby ok, then its ok. Kalau dalam buku panduan nutrisi Shaklee, Collage Powder Shaklee di cadangkan untuk breastfeeding mommy untuk menganjalkan payudara >.<

Collagen Powder Shaklee menjadi concern kepada ibu breastfeeding sebab sesetengah ibu risau apa- apa jadi kat production susu atau effect baby diorang. Kita rungkai kan kerisauan ini satu persatu ya.
 
 Part Pertama: Milk Production

In actual fact, part production susu tu, susu akan melimpah ruah sampai anak tak henti nak nyusu. Malah ada feedback cakap nak let down reflex tu senang sangat! 



Apa kah rahsia nya susu banyak bila consume Collagen Powder Shaklee?

#1: Bahan utama Collagen Powder Shaklee adalah Sisik Ikan Merah (Red Snapper Scales)

Kite semua tahu ikan sangat kaya dengan protein. Apatah lagi sisik ikan kan? Protein pulak merupakan salah satu komponen utama dalam susu ibu. Bila kita consume makanan ber protein, susu akan memancut-mancut. Contoh paling senang bila ibu consume ESP, susu sampai basah baju. Sisik ikan ni lagi powerful, jadi susu pun boleh keluar memancut-mancut bila consume Collagen Powder Shaklee.



#2: Collagen Powder Shaklee mengandungi ekstrak kerang 

Kerang ni kita tahu kan dia duk dalam laut dan keras. Kerang adalah sangat kaya dengan calcium. Sebab tu dia keras dan bertahan walaupun duk dalam air masin. Calcium pulak merupakan salah satu komponen utama breast milk. Siapa tak setuju bila kita sebut je Calcium, first thing in our mind adalah susu! Jadi bila kita consume makanan yang ada sumber calcium, susu pun boleh jadi bertambah- tambah lah banyak nya.


#3: Ramuan Herba Pfaffia 

Herba ni ala-ala herba milk booster yang bernama Alfalfa. Pfaffia ini dikatakan boleh mimic alfalfa untuk help boost milk production

#4: Collagen Powder Shaklee ni turut mengandungi vitamin B 

Vitamin B ni kalau untuk ibu menyusu, dia tolong untuk merangsang hormon happy (hormon serotonin) Bila hormon happy terangsang, milk production akan bertambah. Emosi ibu yang baik kan hasilkan susu yang banyak?


#5: Collagen Powder Shaklee mengandungi Vitamin C  

Vitamin C ni pulak, kalau untuk ibu menyusu, ia memperbaiki kelenjar susu yang rosak. Kengkadang kita tak perasan bila stress banyak kerja, kelenjar susu pun tertekan dan akan luka. Jadi Vitamin C ni repair kan part yang terluka tu. Susu pun jadi banyak.



Part kedua: Risaukan effect kepada baby

Herba pfaffia adalah concern nya. Jika baby anda serasi dengan Alfalfa, insya-Allah dia serasi juga dengan Collagen Powder Shaklee. Herba pfaffia ni sifat dia lebih kurang sama dengan Alfalfa. Ibu yang breastfeeding kena pastikan high water intake bila amalkan herba ni. Herba bersifat panas. Actually kalau nama breastfeeding je, memang kena amalkan high water intake regardless diet sebab air merupakan salah satu komponen utama susu ibu.

Kesimpulannya, Collagen Powder Shaklee bukan sahaja insya-Allah selamat untuk ibu breastfeeding, malah sangat banyak manfaat untuk penghasilan susu ibu yang mencurah- curah :D



No comments:

Post a Comment