Sunday 10 February 2013

Set Kesuburan Shaklee


Set Kesuburan Shaklee


Set Kehamilan Ambar Kenanga telah mendapat sambutan yang agak di luar jangkaan. Buat pengetahuan anda, Shaklee turut menawarkan rangkaian vitamin semulajadi yang berkualiti tinggi untuk meningkatkan tahap kesuburan suami-isteri. Berita baik, Set Kehamilan Ambar Kenanga boleh digunakan bersama Set Kesuburan Shaklee untuk kesan yang lebih optimum, dengan selang jarak masa penggunaan selama 3 jam.




Ketidaksuburan adalah keadaan yang mana seorang wanita gagal hamil selepas melakukan persetubuhan tanpa sebarang alat pelindung (protection), walaupun semasa ovulasi dalam tempoh setahun atau lebih, dan ketidakmampuan seseorang wanita untuk meneruskan kehamilan hingga cukup bulan (keguguran).

Kegagalan mendapatkan zuriat merupakan isu serius bagi sesetengah pasangan, yang mana ia mungkin membawa kepada makan hati malah ada sehingga membawa kepada perceraian!

Ketidaksuburan biasanya ditujukan kepada wanita. Tidak! Kerana 40% dari kes ketidaksuburan dilaporkan berpunca dari wanita. Mengejutkan kerana 40% kes berpunca dari lelaki! Manakala 20% lagi adalah kedua-dua pasangan tersebut.

Punca wanita tidak subur:

* Kegagalan berovulasi, atau menghasilkan telur (ovum). Ini berkaitan dengan ketidakseimbangan hormon.
* Terdapat halangan dari ovum yang dihasilkan di ovari untuk bergerak ke uterus. Ini biasanya disebabkan oleh endometriosis, cyst, terdapat jangkitan, atau ketumbuhan pada bahagian berkenaan (tiub falopio).
* Penyakit berkaitan kelamin.
* Penyakit berkaitan masalah pelvik.
* Merokok.
* Pengambilan kafein yang berlebihan.
* Terlalu gemuk atau terlalu kurus.
* Faktor usia (Tahap kesuburan semakin menurun apabila seorang wanita mencapai umur 35 tahun).

Punca lelaki tidak subur:

* Bilangan sperma yang sedikit (low sperm count)
* Sperma kurang cergas
* Sperma yang tidak sempurna
* Sekatan pada saluran semen
* Pemakaian seluar dalam yang ketat menyebabkan bahagian testis menjadi panas dan menurunkan tahap penghasilan sperma.

Punca kedua2 lelaki dan perempuan tidak subur:

* Kesan dari tekanan perasaan, sakit jiwa dan pelbagai masalah berkaitan emosi.
* Pendedahan terhadap punca radiasi.
* Pencemaran contohnya disebabkan oleh racun (rumpai, serangga, etc) dan sebarang racun lain.

Set kesuburan wanita (Family Wellness Set + Women's Health Set + Zinc) yang terdiri daripada:
  • ESP
  • B-Complex 
  • Vita-Lea
  • Vita-C
  • OsteMatrix
  • Omega Guard
  • GLA Complex 
  • Zinc Complex
  Alfalfa Complex
Set kesuburan lelaki (Family Wellness Set + Men's Vital Health Set) yang terdiri daripada:
  • ESP
  • B-Complex
  • Vita-Lea
  • Vita-C
  • Zinc Complex
  • Vita-E
  • Omega Guard 

Mari kita lihat bagaimana vitamin-vitamin di atas dapat membantu meningkatkan tahap kesuburan kita. Anda boleh memilih secara "loose" mengikut keperluan dan bajet anda.


Zinc Complex


Supplement yang sangat penting untuk kesuburan terutamanya buat lelaki. Ia membantu menjaga fungsi organ seksual dan penghasilan hormon testosterone. Kekurangan zinc pada lelaki akan menjejaskan bilangan, pergerakan dan kesihatan sperma.

Zinc juga membantu meningkatkan kesuburan bagi wanita. Ia membantu hormon oestrogen dan progesterone berfungsi dengan baik dan membantuk menghasilkan telur yang matang dan berkualiti untuk proses persenyawaan.


Vita- E Complex






Antara keunikan Vitamin E keluaran Shaklee adalah ianya dilengkapi dengan Selenium, salah satu unsur penting untuk meningkatkan kuantiti sperma pada lelaki dan mengurangkan risiko kecacatan pada bayi. Vitamin E sering digunakan oleh pakar kesuburan dalam kaedah rawatan IVF. Ia merupakan sejenis antioxidant yang mampu meningkatkan kesuburan.




Vita-C

Bagi lelaki, vitamin C membantu mencegah penggumpalan sperma dan menjadikannya lebih bergerak aktif (sesuai untuk perokok). Bagi wanita, ia membantu mengawal keseimbangan hormon, menguatkan sistem imunisasi dan meningkatkan kesuburan. Keunikan Vita-C Shaklee adalah pada sistem "sustained release" di mana vitamin C akan dilepaskan secara perlahan dan akan bertahan lebih lama dalam badan.


Vita C  pula bertindak sebagai  pembinaan dan pemulihan sel dalam badan.



B-Complex


Terdapat dua jenis vitamin B yang bermanfaat untuk menambah kesuburan, satu untuk lelaki dan satu untuk wanita. Vitamin B12 dapat menambah dan meningkatkan kualiti sperma dan vitamin B6 dapat meningkatkan kesuburan wanita. Jenis vitamin B yang lain juga penting untuk proses penyatuan sperma dan sel telur (conception).
Vitamin B Complex mempunyai peranan  penting terutama untuk mereka yang merancang untuk hamil kerana ia mengandungi asid folik yang diperlukan di awal kehamilan bagi mengelakkan bayi mengalami spina bifida.





Vita-Lea


Mengandungi 28 jenis multivitamin dan mineral yang diperlukan oleh tubuh kita. Masalah kesuburan boleh berpunca dari kekurangan nutrient dalam badan. Cara terbaik untuk memastikan tubuh kita dilengkapi dengan nutrient yang diperlukan ialah melalui pengambilan multivitamin dan mineral setiap hari, kerana ia dapat menampung mana-mana kekurangan vitamin dalam badan.




GLA Complex


Supplement wajib untuk wanita yang sedang mencuba untuk hamil. Ia mampu mengawal dan mengatur ketidakstabilan hormon wanita sebagai langkah utama untuk menggalakkan kesuburan. Ia juga mampu mengecutkan cyst dalam rahim wanita yang boleh menghalang proses kehamilan. GLA complex membantu tubuh menghasilkan 'cecair kesuburan'. 'Cecair kesuburan' ini memberi 'ruang' untuk sperma terus hidup hingga 5 hari.






OsteMatrix



Amat penting buat wanita sebagai persediaan persenyawaan sperma dan telur. Sebaik sahaja anda mengandung, anda memerlukan simpanan kalsium yang mencukupi dalam tubuh untuk dimanfaatkan oleh bayi anda. Ia juga membantu mengalkalikan tubuh untuk menyediakan persekitaran yang sesuai untuk persenyawaan sperma dan telur.





Omega Guard

Mengandungi asid lemak Omega 3. Antara punca ketidaksuburan di kalangan lelaki adalah disebakan struktur sel sperma yang tidak terbentuk dengan sempurna. Omega 3 dapat membantu pembentukan acrosome yang lebih kuat dan sempurna. Acrosome merupakan struktur melengkung pada hujung kepala sperma yang memainkan peranan penting dalam proses persenyawaan telur wanita.

Bagi wanita pula, Omega 3 membantu mengurangkan gumpalan pada dinding uterus dan membolehkan telur yang telah disenyewakan dapat melekat dengan sempurna. Kekurangan Omega 3 - Omega 6 juga turut dikaitkan dengan polycystic ovarian syndrome (PCOS), salah satu punca ketidaksuburan pada wanita.


Alfalfa Complex
- membantu mengatasi rasa “sakit ketika bersama”
- membantu atasi masalah keputihan, haid yang tidak teratur, senggugut dan membantu dalam hubungan suami isteri (bertindak seperti kacip fatimah).

Walaubagaimana pun Vitamin/produk yang memainkan peranan dalam membatu meningkatkan tahap kesuburan ialah GLA Complex untuk wanita dan Zinc Complex untuk suami.

 Bagaimana kedua-dua vitamin ini berfungsi?

GLA Complex membantu tubuh menghasilkan ‘cecair kesuburan’ dan membetulkan hormon bagi yang mengalami masalah hormon tidak stabil. Serta GLA juga membantu dalam 'menyediakan ruang’ untuk sperma terus hidup dalam tiub falipio sehingga 5 hari.
Manakala, Zinc pula membantu dalam menguatkan sperma supaya boleh bergerak aktif di dalam ruang persenyawaan.

Cara pemakanan supplemen
Untuk Suami.
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc – 1 biji setiap hari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc – 1 biji sehari.
Untuk Isteri.
Optimum : Vita-lea, B-comp, vit-C, vit-E dan Zinc – 1 biji setiap hari, dan,
Alfalfa – 3-5 biji sehari.
Minimum : B-Comp, Vit-E & Zinc – 1 biji sehari, dan,
Alfalfa – 3-5 biji sehari

Apa perbezaan supplement Shaklee dengan supplements yang dijual di farmasi? Perbezaan utama adalah supplement keluaran Shaklee adalah semulajadi, bukan vitamin sintetik yang banyak di jual di kaunter farmasi. Dan Shaklee telah terbukti berkualiti dan telah mencapai Top 4 world's most effective vitamin (rating semasa entry ini dibuat). And among the Top 4 tue, Shaklee adalah supplement yang berstatus Halal yang paling ekonomi harganya.

Sila hubungi Beyond Mama untuk mendapatkan set ini sekarang. Jangan lupa untuk terus berdoa untuk memperolehi cahayamata, kerana kita hanya mampu berusaha dan semoga usaha kita akan diizinkanNya. Trial pack ada disediakan untuk percubaan selama sebulan.

PERINGATAN:
Vitamin Shaklee ini hanyalah sebahagian daripada usaha sahaja. Taraf kesihatan anda suami isteri turut menjadi faktor utama kesuburan, dan pastinya rezeki ini datang dari Allah Yang Maha Esa! TIADA JAMINAN anda akan terus mengandung selepas mengamalkan vitamin semulajadi ini.

10 Cara Meningkatkan Kesuburan


>>
>>>
>>>>
>>>>>>
>>>>>>>>
Check ur pregnancy ovulation
( Green colour column ) =)
===================================

Cara guna kalkulator ovulasi:

  1. Masukkan tarikh hari pertama kitaran haid terakhir
  2. Masukkan panjang kitaran haid (biasa 28 hari)
  3. Tekan butang Calculate
Cara mengira panjang kitaran haid
Mengira bilangan hari dari hari pertama haid anda sehingga 1 hari sebelum hari pertama kitaran haid yang seterusnya.

=====================================


selamat sejahtera kepada pembaca setia sekadar renungan. pada kali ini saya hendak berkongsi dengan wanita sekalian mengenai cara meningkatkan kesuburan. petua ini saya perolehi dari internet.


1.  Hubungan intim pada saat yang tepat 
Kita tahu, masa subur wanita umumnya terjadi pada hari ke-10 sampai ke-16, dimana hari pertama adalah hari pertama menstruasi terakhir. Sel sperma dapat tetap hidup di dalam organ reproduksi wanita selama 3 hari, kata Bill Ledger, Profesor bidang Obstetri dan Ginekologi Universitas Sheffield. Jadi berhubungan intim setiap 2 hari sekali selama masa subur ini akan cukup membantu untuk merencanakan kehamilan.

2. Waktunya Mencari Bantuan 
Kesuburan seorang wanita akan menurun setelah usia 35 tahun. Apabila Anda memiliki usia 30-an awal dan sudah mencoba konsepsi selama 1 tahun tanpa ada hasil, maka berkonsultasilah ke dokter spesialis kebidanan dan kandungan. Apabila Anda berusia 35 tahun atau lebih, berkonsultasilah setelah mencoba selama 6 bulan tanpa hasil.

3. Perhatikan Diet Anda
Baik pria maupun wanita harus menghindari memiliki berat badan yang berlebihan (overweight) atau berat badan kurang (underweight). Masalah berat badan dapat mempengaruhi hormonal yang mengatur kesuburan. Makanan kaya akan zink seperti daging merah dan sereal gandum dapat memperbaiki kualitas sperma.

4. Hindari Alkohol
Sebuah penelitian mengemukakan bahwa 5 gelas minuman beralkohol dalam seminggu dapat mempengaruhi kesuburan wanita (dengan catatan, 5 gelas alkohol itu diminum, bukan dipakai mandi, hehe).

5. Jauhi rokok
Merokok mengurangi kesuburan pria dan wanita. Kerusakan tersebut reversibel untuk pria karena pria memproduksi sperma baru setiap 70 hari. Bagaimanapun juga berdasarkan British Medical Association, merokok mengurangi kesempatan wanita untuk berkonsepsi sebanyak 40%.

6. Seks itu Menyenangkan
Meskipun masa subur wanita hanya berkisar 6 hari dalam satu siklus menstruasi. Sangatlah penting untuk berhubungan intim pada waktu yang lain, kata Profesor Ledger. Masalah kesuburan dapat mengganggu hubungan suami-istri. Jadi sangatlah penting untuk memikirkan bahwa hubungan seksual adalah suatu kegiatan yang menyenangkan dan bukan hanya tindakan biologis untuk memiliki bayi.

7. Be Romantic
Stres berat yang disebabkan karena banyak hal seperti contohnya perceraian (duh, kok contohnya yang ini sih?) dapat mengganggu ovulasi (keluarnya sel telur) selama 3-4 bulan. Namun stres setiap hari yang dapat disebabkan karena pekerjaan atau berbagai hal lain tidak akan mempengaruhi ovulasi. Pengaruhnya terhadap kesuburan adalah stres membuat orang menjadi kesal atau ‘bad mood’ dan tidak mau melakukan hubungan seksual. Atasilah masalah ini dengan merencanakan makan malam yang romantis atau kegiatan yang menyenangkan saat weekend.

8. Lupakan mitos-mitos lama
Lupakan mitos mengenai menaikkan bokong setelah intercourse atau setelah berhubuangan intim. Atau tidak boleh bergerak selama 30 menit setelah pria ejakulasi. Sperma secara kimia akan tertarik masuk ke dalam lendir serviks, dalam beberapa detik setelah ejakulasi, mereka sudah aman dalam perjalanan. Apabila memang ada yang keluar, maka kemungkinan tidak mengandung sperma yang viable. Sampai saat ini tidak ditemukan posisi yang menjamin konsepsi akan berhasil, kata Profesor Ledger.

9. Jaga ‘Mereka’ Tetap Sejuk
Duduk seharian dapat mengganggu kesuburan sperma. Panas dapat menyebabkan kerusakan pada sperma. Testis seharusnya berada pada suhu 1-2 derajat lebih dingin daripada suhu tubuh. Profesor Ledger merekomendasikan untuk beristirahat selama 5-10 menit setiap jamnya dengan cara berjalan untuk mendinginkan daerah penghasil sperma. Dan ingat, jangan pernah memangku laptop atau kompor yang sedang menyala!

10. Perhatikan Kesehatan Seksual
Penyakit Menular Seksual (PMS) seperti klamidia, gonorea, sifilis, dapat mengganggu kesuburan. Apabila Anda memiliki risiko memiliki PMS maka berkonsultasilah segera dengan dokter Anda.

sekian..
semoga ada faedahnya..


Setiap pasangan sudah tentu mahu membina keluarga bahagia dengan dikurniakan zuriat yang sempurna sifatnya.




boleh hubungi saya untuk mendapatkan maklumat serta khidmat nasihat tentang produk Shaklee.
Spread out our love and care your home , family , planet~!! <3 


pm me at f>>✉  HERE
or leave ur foot print on my c-box  yahh ^^

No comments:

Post a Comment