Friday 15 November 2013

Kenapa Kita perlu mengambil supplemen?

Kenapa kita masih memerlukan supplemen walaupun teknologi medical begitu canggih?
Sekarang, teknologi perubatan semakin canggih. Pelbagai penyakit pun dapat diubati dengan teknologi kini. Kalau banding dengan masa dulu, sejenis penyakit berjangkit seperti Malaria boleh menyebabkan beribu-ribu orang kematian. Walaupun wabak penyakit baru seperti SARS, H1N1 yang serious tu pun dapat mendapat vaksinnya dalam tempoh yang pendek.

Tetapi, 1 perkara yang paradok ialah kenapa kita masih diserang oleh penyakit sakit jantung, diabetes, tekanan darah tinggi, kanser lagi?? Menurut kajian, penyakit jantung merupakan pembunuh senyap pertama di Malaysia. Sepatutnya kita perlu lebih sihat semasa teknologi perubatan semakin canggih kan? Kenapa penyakit masih sentiasa berada di sisi kita walaupun teknologi perubatan semakin maju.
Penyakit jantung meningkat 10% sejak tahun 1999. Dikenali sebagai pembunuh No1 di Amerika Syarikat



Penyakit cancer meningkat 20% sejak tahun 1999. Dikenali sebagai pembunuh No2 di Amerika Syarikat. Penyakit cancer disebabkan oleh mutasi sel-sel badan menjadi tumor-tumor badan.

Diabetes meningkat 35% sejak tahun 1999. Akibatnya, diabetes akan menyebabkan kerosakkan buah pinggan, buta, stroke dan pemotongan sebahagian badan.

Dalam era ini, teknologi semakin canggih sebaliknya kesihatan kita semakin menurun. Kenapa boleh menjadi macam ni?

Faktor utama ialah dari segi pemakanan kita. Sepatutnya, kita perlu makanan yang seimbang dalam pemakanan harian seperti Karbohydrate, Fibre, Vitamin, Mineral dan Lemak.

Kini,kita selalu buat OverTime dalam perkerjaan untuk mencari rezeki. Marilah fikir balik dalam pemakanan harian kita, kita selalu memilih "Makanan Segera" seperti Mcdonal, KFC, Pizza Hut untuk menjimat masa. Terutamanya promosi - McValue Lunch ™ - i'm lovin' it! menjadi tumpuan kita. Dengan 6 ringgit sahaja boleh mendapat Burger, Kentang Goreng dan Minuman lagi. Sebaliknya kita sudah terlupa tentang kesihatan sendiri.

Oleh itu, semua Business Outlet "Makanan Segera" pun meningkat sebanyak 2000% sejak tahun 1981

Kini, pemakanan kita hanya mengambil 2-10% khasiat dari sajian cadangan. Sebenarnya, kita semua pun tahu tentang cara yang paling baik untuk menjaga kesihatan ialah balance diet dan gaya hidup yang sihat. Kalau kita tidak dapat mengambil khasiat yang seimbang, vitamin supplemen merupakan pilihan utama kita untuk menjaga kesihatan kita.

Sebenarnya, 80% penyakit jantung dalam golongan kita dapat dicegah, 60% kematian akibat kanser pun dapat dicegah, 90% diabetes jenis II pun dapat dicegah. Sekarang, minuman ringan yang mengandungi kandungan gula yang tinggi menjadi faktor utama menyebabkan diabetes. Jika kita ada kesedaran tentang pengetahuan kesihatan tersebut, pelbagai penyakit di antara kita pun dapat dicegah.

Sepatutunya badan kita perlu diberikan khasiat yang lebih sempurna dalam pemakanan harian. Mulai hari ini, marilah melabur dalam kesihatan diri dengan supplemen

Pasaran terdapat pelbagai jenama supplemen, macam mana kita nak pilih? Kita seharusnya memilih supplemen yang semula jadi, maksudnya tiada sebarang kimia synthetic dalam supplemen supaya tidak cedera buah pinggang dan hati dalam jangka masa yang panjang. 

Pilihan saya ialah supplemen Shaklee yang sudah ditubuh selama 57 tahun, lagipun syarikat Shaklee dikenali sebagai No.1 nutrisi supplemen semula jadi di Amerika Syarikat. Syarikat Shaklee juga terdapat pelbagai penyelidikan klinikal untuk memastikan produk SENTIASA SELAMAT, SENTIASA BERKESAN, SENTIASA SEMULA JADI.

Macam mana dengan pilihan anda pula?

Spread out our love and care your home , family , planet~!! <3 

pm me at facebook >>

[Shaklee Independent Distributor]
[Whatapp/ sms] : 017-5268120- Gee


No comments:

Post a Comment