Sunday 18 August 2013

Shaklee Coenzyme Q-10 (CoQ-10)

Apakah Coenzyme Q10?
Coenzyme Q 10 adalah sebatian yang dihasil secara semula jadi dalam badan. Tetapi, keupayaan tubuh menghasilkan CoQ10 menurun berikutan peningkatan usia. Berdasarkan satu kajian penyelidikan. tubuh berupaya menghasilkan CoQ10 pada tahap tertinggi di usia 20 tahun dan menurun pada 20 tahun berikutnya. Pada usia 40 tahun, jantung kita hanya berjaya menghasilkan sebanyak 68.2 peratus daripada jumlah penghasilan CoQ10 di dalam tubuh pada usia 20. Ia dipercayai bahawa sebanyak 75% daripada lelaki dan wanita berusia melebihi 50 tahun adalah kekurangan Coenzyme Q10.

Kegunaan Coenzyme Q10?
CoQ 10 amat penting bagi jutaan sel tubuh, menghasilkan tenaganya sendiri untuk kekal berfungsi seperti fungsi paru-paru, hati, jantung dan buah pinggang. Ia juga berfungsi sebagai antioksidan, yang melindungi tubuh daripada kerosakan yang disebabkan oleh radikal bebas. Ia dikatakan membantu kegagalan jantung, serta kanser. Ia juga dikatakan untuk meningkatkan tenaga dan pemulihan dari senaman. Sesetengah orang mengambil CoQ10 untuk membantu mengurangkan kesan-kesan ubat-ubatan tertentu boleh mempunyai pada jantung, otot, dan organ-organ lain.

 Coenzyme Q-10 dapat merawat keadaan saluran jantung dan darah seperti kegagalan jantung kongestif, sakit dada dan tekanan darah tinggi. Ia juga digunakan untuk penyakit kencing manis, penyakit gusi ,penyakit Huntington, penyakit Parkinson, dan meningkatkan keupayaan latihan fizikal.

Pengambilan dietari Coenzyme Q10 harian
Bagi golongan yang lebih daripada 40 tahun, badan tidak dapat menghasil CoQ10 yang mencukupi untuk kegunaan harian. Oleh itu, golongan tersebut perlu mengambil CoQ10 dari segi permakanan. Tetapi, pengambilan jumlah CoQ10 daripada makanan selalunya kurang daripada 10mg sehari. 


Penyelesaian untuk Anda :
CoQHealth Plus mengandungi kesemua proprietari semulajadi daripada campuran 28mg CoQ10 dengan Vitamin E dan ekstrak Teh Hijau yang didatangkan di dalam kapsul. Jumlah 28mg CoQ10 di dalam CoQHealth Plus lebih kurang sama dengan 1.7kg ayam atau 28 cawan Brokoli rebus.





No comments:

Post a Comment