Tuesday 13 August 2013

Tips untuk mendapat kulit yang cantik dan berseri dengan SHAKLEE(1/2)

Tahukah anda? Kulit merupakan organ yang terbesar dalam badan kita. Oleh itu, keadaan kulit akan menjadi symptom pertama kepada kita apabila kesihatan seseorang dijejas.

Untuk mendapat kulit yang cantik dan berseri, vitamin dan mineral memang diperlukan untuk mengekal kecantikan kulit.

Tetapi, pelbagai orang selalu lupa tentang langkah pertama dalam menjaga kecantikan kulit : "detoxifikasi". Detoksifikasi adalah proses mengeluarkan toksin atau racun. Selepas proses detoxifikasi, barulah menerus ke langkah kedua : "Pemakanan/Vitamin yang seimbang

Mengapa kita perlu detoxifikasi dahulu?
Usus besar mencerminkan kesihatan kulit anda kerana usus besar dan kulit kita adalah organ yang berinteraksi dengan alam sekitar. Kedua-dua organ tersebut menyerap dan mengeluarkan bahan kimia, air dan produk metabolik lain. Secara tiada langsung, kita akan mengumpul toksin di dalam badan pada setiap hari seperti sembelit atau pemakanan kita. Selepas mengeluarkan toksid dari badan, barulah mengambil vitamin anti-oksidant yang tinggi seperti Vitamin A,C,E untuk memulihkan kulit kita. Kalau kita tidak detoxifikasi dahulu,  kulit kita tidak akan berseri walaupun mengambil vitamin anti-oksidant yang tinggi kerana toksid masih di dalam badan kita.

Super Detox Set Shaklee dapat menolong anda membuang toksid-toksid dari badan dengan :

DTX Complex
Shaklee DTX ComplexTM mengandungi satu campuran proprietari ekstrak daripada gabungan ekstrak biji benih pokok susu tisel, schizandra, ekstrak dendalion, cendawan reishi, kunyit dan articok.

• Digunakan secara tradisional untuk tonik hati.
Hati mempunyai pelbagai kegunaan dalam badan kita seperti detoxifikasi, protein sintesis, pengeluaran enzim-enzin seperti insulin dan lain-lain lagi. Hati ialah kilang detoxifikasi dalam badan kita dan bekerja tanpa berhenti. Kalau kita selalu mengambil makanan yang tidak baik seperti makanan ringan yang mengandungi bahan kimia, bahan pengewet dan pewarna. Maka, hati kita perlu bekerja lebih untuk proses detoxifikasi. Oleh itu, DTX complex diambil untuk menguatkan hati kita.

Alfalfa Complex
Alfalfa adalah sejenis herba yang digunakan untuk membuat ubat. Akar tunjangnya yang mengunjur sedalam enam meter ke bawah mampu menyerap pelbagai zat dan mineral daripada mendapan di dalam tanah, sementeara daunnya mengumpul klorofil yang banyak melalui proses fotosintesis semulajadi.

Informasi Alfalfa : http://shakleealorstarkedah.blogspot.com/2013/06/alfalfa-shaklee.html

Garlic
Allisin adalah sebatian yang berasal daripada bawang putih dan berfungsi untuk banyak tindakan yang berfaedah.  Allisin tidak terdapat di dalam bawang putih biasa sebaliknya ia dihasilkan apabila bawang putih tersebut dipotong halus atau dihancurkan.  Bawang putih secara tradisinya digunakan untuk melegakan batuk, selsema dan membantu peredaran darah yang baik. Shaklee Garlic juga dapat membantu mengekalkan tahap sihat mikroorganisma berfaedah dalam usus kita dan dicampur dengan spermin dan rosemary yang mengandungi sifat-sifat antioksidan.

Setiap tablet Garlic Shaklee mengandungi 500mg bawang putih.

Herb Lax
Informasi Herb Lax : http://shakleealorstarkedah.blogspot.com/2013/07/herb-lax-melegakan-sembelit.html

Dalam minggu detoxifikasi, anda dicadangkan :
1.)mengambil jus dari buah-buahan atau sayur-sayuran untuk membersihkan usus besar.

  • Mengambil makanan yang mengandungi fiber yang banyak.

2.)minum air 6-8 gelas (300ml)  sehari. Minum air yang banyak boleh menolong anda mengeluarkan toksin dan bahan buangan.

  • Kalau kencing anda berwarna kuning, maksudnya anda perlu minum lebih banyak air.
3)Tidur sebelum pukul 12.00 (paling bagus pada pukul 10.00) dan tidur selama 7 - 8 jam untuk mendapat  rehat yang mencukupi pada setiap malam.
  • Menukar sarung bantal anda sekurang-kurangnya seminggu sekali. Sarung bantal anda mengumpul habuk, air liur dan kotoran lain, akan melekat ke muka anda semasa anda tidur.
4.) Membuat senaman seperti jogging untuk mengaktifkan metabolisme kita.


No comments:

Post a Comment