Friday 2 August 2013

Tips pemakanan bagi Ibu menyusu : (SET MENYUSU SHAKLEE)

   




 1.)Mengurangkan minuman berkafein seperti kopi atau teh.

Sebenarnya, Ibu-ibu menyusu boleh minum kafein secara sederhana. Tetapi sesetengah bayi yang di bawah 6 bulan, mungkin lebih sensitif kepada pengambilan kafein ibu. Pengambilan minuman berkafein akan menyebabkan ibu susu mengandungi kafein. Jika bayi minum ibu susu yang berkafein, mereka tidak dapat tidur dengan lena ataupun lebih aktif.

     2.)Minum lebih banyak air
 Pastikan anda minum dengan kerap kerana penghasilan susu ibu memerlukan air yang banyak. Jika air kencing anda muncul kuning gelap,anda mesti minum air lebih banyak.

    3.)Mengelakkan kotak jus buah atau minuman manis
Pengambilan gula terlebih selepas bersalin akan menyumbang kepada pertambahan berat badan. Oleh itu, banyak orang mengalami pertambahan berat badan selepas bersalin.

   4.)Mendapat vitamin yang mencukupi dalam pemakanan atau supplemen
Biasanya, vitamin air larut  (contohnya, Vitamin B, vitamin C) yang diambil oleh ibu untuk  meningkatkan kuantiti susu ibu. Shaklee Vitamin B complex menjadikan supplemen yang paling bagus untuk ibu kerana kandungannya sangat lengkap.

  5.)Pilih makanan berdasarkan perisanya
Sesetengah pakar percaya bahawa bayi yang menikmati pelbagai perisa dalam susu ibu mereka. Bayi yang menikmati pelbagai perisa dalam susu ibu dapat membantu dia mudah menerima pelbagai makanan apabila dia mula ambil makanan pejal.

Sebenarnya, perisa susu ibu akan bertukar mengikut makanan yang diambil. Makanan seperti cili, bawang putih, coklat, rempah dan lada. Perisa tersebut mungkin menyebabkan bayi anda berasa tidak selesa selepas  termakan makanan tersebut. Jika anda berasa bayi tidak selesa dengan perisa itu, paling bagus mengelakkan makanan tersebut.


EXTRA INFO

Testimoni dari Customer
>Alhamdulillah. . Inilah hasilnya selepas 5 hari menggunakan produk shaklee. . From : Customer- Aisya Ellisyia




No comments:

Post a Comment